<p>Bezoekers aan de binnenstad van Zaltbommel worden deze week bedankt voor hun komst met een bloemetje.</p>

Bezoekers aan de binnenstad van Zaltbommel worden deze week bedankt voor hun komst met een bloemetje.

Nieuwe actie binnenstad Zaltbommel: ‘Fijn dat je er bent!’

De coronacrisis raakt iedereen en ondernemers in het bijzonder. De ondernemers in de binnenstad van Zaltbommel zijn, net als ieder ander, teleurgesteld dat de deuren van de horeca gesloten blijven en dat de winkeldeuren alleen open zijn op afspraak. Namens de ondernemers in de binnenstad worden bezoekers persoonlijk bedankt voor hun komst en voor hun keuze om de boodschappen lokaal te kopen.

Zaltbommel - “’Koop lokaal’ is een veel gehoorde oproep de laatste tijd. We zijn dankbaar dat veel mensen hier ook gehoor aan geven”, zegt Martin Groeneveld, voorzitter van het Binnenstadsfonds Zaltbommel. “We willen die dankbaarheid graag aan onze bezoekers laten horen. Bij alle winkeliers hangen raamposters en komende week worden er op willekeurige dagen bloemen uitgedeeld, met daarbij de tekst: ‘Fijn dat je er bent!’ Dat is precies wat we willen zeggen: “Bedankt dat je naar de binnenstad komt. Dat je de moeite hebt genomen om een shopafspraak te plannen. Om te genieten van een winkelbeleving op anderhalve meter afstand en niet voor het gemak hebt gekozen door je producten online te bestellen.” Dit is van groot belang voor ons als ondernemers in deze periode. Want als we straks weer een gezellige binnenstad willen met terrassen, winkels en evenementen, dan hebben de ondernemers in de binnenstad nu de steun nodig.”

De bloemen die uitgedeeld worden, worden door bezoekers enthousiast ontvangen. Veel bezoekers maken gelijk van de mogelijkheid gebruik om de ondernemers een bemoedigend woord mee te geven. “We komen elke week naar Zaltbommel en blijven jullie steunen hoor”, roepen twee bezoekers. Twee dames genieten van een koffie-to-go. Ze reageren verrast: “Wij komen uit ‘s-Hertogenbosch en maken een wandeling. Zaltbommel verrast ons!”

“Dit is precies wat we als ondernemers in de historische en culturele binnenstad willen”, benadrukt bestuurslid en ondernemer Roberto Hoeppe. “Onze slogan is niet voor niets ‘Beleef Zaltbommel’. We willen bezoekers gastvrij onthalen met mooie winkels, horeca, evenementen en met een aanbod aan cultuur en historische elementen.”

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden